اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است
سرخط خبرها

نماز جمعه، تریبون مطالبه گرفتاری مردم

  • کد خبر: ۱۷۳۷۵۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
نماز جمعه، تریبون مطالبه گرفتاری مردم
استاندار خراسان رضوی گفت: دولت با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی عظیم ائمه جمعه در سراسر کشور، توانسته تا حد زیادی در تحقق چشم‌اندازهای مختلف اجرایی موفق باشد و پیمودن این مسیر اگرچه گرفتاری‌های بسیاری هم دارد اما باور داریم که بر بستر فرهنگ‌سازی می‌تواند تا حد زیادی تسهیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نظری، استاندار خراسان رضوی در گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌های شرق کشور که در قالب همایش دوروزه «عهد همدلی» در مشهدالرضا(ع) در حال برگزاری است، ضمن تقدیر از مطالبه‌گری و مجاهده فرهنگی ائمه جماعات در تبیین دستاوردهای امیدآفرین دولت خاطرنشان کرد: علیرغم همه کمبودها، کاستی‌ها و نواقص هم در بخش مدیریتی و هم منابع، نقاط امیدواری بسیاری در مسیر حل مشکلات کشور وجود دارد. دولت با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی عظیم ائمه جمعه در سراسر کشور، توانسته تا حد زیادی در تحقق چشم‌اندازهای مختلف اجرایی موفق باشد و پیمودن این مسیر اگرچه گرفتاری‌های بسیاری هم دارد اما باور داریم که بر بستر فرهنگ‌سازی می‌تواند تا حد زیادی تسهیل شود.

وی ادامه داد: با وجود علمای گران‌قدر، خطیب نماز جمعه و نماینده ولی‌فقیه بصیر، حوزه‌های علمیه توانمند و جمعیت طلاب دغدغه‌مند، خراسان رضوی الگوی موفقی در همگرایی جامعه تبیین گران فرهنگی و بدنه اجرایی دولت بوده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسئول هم باید خودش به حل مشکلات امیدوار باشد و هم امیدآفرینی کند، تصریح کرد: امروز انباشتی از مشکلات در بخش‌های مختلف وجود دارد که برپایه نواقص موجود از گذشته حاصل شده اما ما معتقدیم که وجود مشکل دلیل موجهی برای توقف نیست و با پشتیبانی مردم و ظرفیت‌های فرهنگی جامعه روحانیت به‌خصوص ائمه جمعه، می‌توان گره‌گشایی کرد، پیش رفت و کار را به سرانجام رساند.

وی تأکید کرد: راهبرد اصلی دولت سیزدهم آن است که هر مشکلی به وجود بیاید، قابل‌حل است و این منطق برپایه همدلی و همبستگی درونی است که ختم به نتیجه خواهد شد.

مطالبات مردم باید محور نماز جمعه باشد
نظری ضمن برشمردن برخی چالش‌های موجود در استان‌های شرق کشور، نماز جمعه را تریبون مناسبی برای پیگیری مطالبات مردم دانست و گفت: در منطقه شرق کشور، دچار عقب‌ماندگی‌های جدی هستیم. یکی از موضوعات مهم ما، مسئله آب است که گریبان هر چهار استانی شرقی را گرفته و حل‌وفصل آن امکان‌پذیر نیست مگر به خواست واحد در همه استان‌ها تا مطالبه و طرح موضوع با مسئولان به یک گفتمان فراگیر تبدیل شود.

وی ابراز کرد: در شرق کشور فقط حدود ۳۵ کیلومتر آزادراه وجود دارد که همان هم مربوط به آزادراه ملک‌آباد به مشهد است و این تنها یک مظهر از مسئله حمل‌ونقل و فقر اساسی در موضوع راه‌های مواصلاتی است. چالش در شبکه انتقال انرژی هم یکی دیگر از زمینه‌های بحرانی شرق کشور است؛ موضوعی که در زمستان سخت سال گذشته باعث بروز قطعی گاز در تربت‌جام شد و حتی استان خراسان جنوبی نیز در نقاط مختلف این خطر را احساس کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همه این مشکلات درحالی است که شرق کشور حائز اهمیت راهبردی و ژئوپلیتیک بسیاری است. در یک نمونه، کریدور شمال به جنوب کشور که در کوتاه‌ترین حالت ممکن می‌تواند راه‌آهن چابهار را به راه‌آهن گرگان اتصال دهد و بنابراین این مسیر راهبردی چاره‌ای جز گذر از شرق کشور ندارد.

وی افزود: همه این مشکلات به‌موازات کمبود سرانه فضای آموزشی، درمانی و ورزشی در استان خراسان رضوی، زمینه را برای تشدید چالش فراهم کرده و ابعاد بحران افزوده است. پیشنهاد ما برای رسیدگی به این مشکل البته این بود که در برنامه هفتم توسعه، راهبرد مشخصی برای حل مشکل شرق کشور اندیشیده شود اما در حالت کلی، ائمه جمعه نیز می‌توانند با ظرفیت تأثیرگذاری خود به میدان بیایند و با همپوشانی مطالبات، چشم‌انداز توسعه شرق کشور در برنامه هفتم توسعه را به یک خواسته فراگیر ملی تبدیل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->